18. syyskuuta 2019

Kymmenen faktaa minusta

Tämä postaus on paljon käytetty, ja tykkään itsekin lukea tällaisia. Jotkin tekstit ovat hellyyttäviä noloudessaan, ja toisaalta kirjoittajasta voi oppia jotain kiinnostavaa. Tässä on minun kymmenen faktan listani.

1   Olen sekä introvertti että erityisherkkä.
Tuntuu, että nyky-yhteiskunnassa arvostetaan ulospäinsuuntautuneisuutta ja sosiaalisuutta erittäin paljon. Ujous ja syrjäänvetäytyminen ovat heikkouksia. Introvertti on kirosana. Olen kuitenkin luonteeltani kuoreen vetäytyvä erakko, joka ei viihdy suurissa ryhmissä. Tämän lisäksi olen erityisherkkä. Tarvitsen päivittäin aikaa "palautua" ihmisten kohtaamisesta, hälinästä ja eri ärsyketulvista. Korvieni kipukynnys on alhainen, enkä pidä kirkkaista valoista. Olen tarkkailija, joka ei viihdy huomion keskipisteenä.

2   Minulla on liian vilkas mielikuvitus.
Erityisherkkyyden yksi ominainen piirre on vilkas mielikuvitus. En sen takia voi esimerkiksi katsoa kauhuelokuvia, koska alan pelätä kaiken maailman sarjamurhaajien löytävän minut.

3   Pelkään koiria.
Lapsuuden trauma, josta en ole päässyt.

4   Salaatti ja lämmin ruoka eivät saa sekoittua lautasella.
Syön aina salaatin ja lämpimän ruoan erikseen, lämpimän ruoan ensin. Inhoan sitä, että ruoat koskevat toisiaan lautasella, ja että salaatti esimerkiksi kastuu kastikkeesta. En siis voi myöskään käyttää salaatinkastikkeita.

5   En osaa käydä kaupassa ilman kauppalistaa.
Teen aina ennen kauppaanmenoa kauppalistan, mitä kaikkea tarvitsen tulevan viikon aikana. Usein käyn vain kerran viikossa kaupassa. Ilman listaa unohdan puolet tarvitsemistani asioista, ostan vääriä asioita ja tuhraan kaupassa käymiseen tuplasti enemmän aikaa kuin listan kanssa. Suoraan sanottuna olen hukassa.


6   Harrastan kirjeenvaihtoa.
Katoava harrastus, josta harva nykylapsi on enää tietoinen. Muistan, että alakouluikäisenä kaikki nuorten aikakauslehdet olivat pullollaan kirjekaveri-ilmoituksia ja oli suorastaan vaikea valita kenelle kaikille laittaisi kirjeen. Nykyisin uusia kirjekavereita on vaikea löytää. Se on ihana tunne, kun katsoo postilaatikkoon ja siellä odottaa kirje. ♥

7   Minulla ei ole muita sometilejä kuin Blogger.
Ei siis mitään muita. En ole koskaan ollut kiinnostunut kymmenistä erilaisista sovelluksista ja pikaviestipalveluista. Onhan se hieman vaikeuttanut ystäväsuhteita, mutta samalla myös lujittanut niitä.

8   En ole koskaan lentänyt.
Ainoat ulkomaan kosketukseni Tukholmaan ja Tallinnaan olen tehnyt laivalla. Toisaalta en myöskään kaipaa ulkomaille, koto-Suomi on tuttu ja turvallinen.

9   En käytä alkoholia.
Olen maistanut muutamia alkoholijuomia ja todennut, etten pidä alkoholin mausta. En myöskään viihdy baareissa humaloituneen, vellovan ihmismeren keskellä, missä on ihan liikaa melua. Mieluummin vietän lauantai-iltani kotona selvinpäin läheisten ihmisteni kanssa.

10   Vaikka olen aamuihminen, olen aamuäreä.
Tykkään herätä ennen muita ja viettää omaa aikaa hiljaisuudessa aamuisin. Olen kuitenkin melkoinen mörrimöykky, jos aamuni ei suju tuttuja latuja pitkin. Herään myös kunnolla vasta ½-1 tuntia heräämisen jälkeen.


Kymmenen hieman enemmän ja vähemmän outoa piirrettä minusta. Mitä sinun listaltasi löytyisi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos viestistäsi!