4. maaliskuuta 2019

Mennyt kuukausi - Helmikuu

Helmikuu hurahti ohi yhdessä vilauksessa ja jo ollaan maaliskuun puolella. Haluan hiukan tiivistää tunnelmia menneeltä kuukaudelta ja suunnata katsetta myös tulevaan.

Helmikuussa tuli kuluneeksi kaksi kuukautta kotiutumisestani intistä. Olen onneksi päässyt heti työelämään mukaan ja uudessa työpaikassanikin tuli täyteen kuukausi. Työ rytmittää arkea ja olen saanut luotua itselleni uudelleen rutiinit siviiliarkeen. Kuukauden aikana aika kului pääsääntöisesti vuorotyöhön totutteluun. Töistä, kun kotiin pääsi, niin ei sitä kauheasti riittänyt intoa mihinkään suurempiin urotekoihin. Pääsääntöisesti vapaa-aika kului lukemalla. Osui minulle myös yksi viikko (palkatonta) talvilomaakin, ja se kului siivoillessa ja kämppää järjestellessä.

Viime kuussa jatkoin vuoden vaihteessa aloittamaani projektia, jossa minulla on tarkoituksena lisätä ruokavaliooni enemmän kasviksia ja vähentää lihansyöntiä. Olen alkanut pitää yhden tai kaksi kasvisruokapäivää viikossa, ja tähän mennessä se on onnistunut hyvin. Olen löytänyt hyviä reseptejä, joita tulen käyttämään jatkossakin. Reseptejähän ei toki voi koskaan olla liikaa, ja jos hallustasi löytyy mielestäsi jakamisen arvoinen ohje, laita se toki tulemaan.

Minua on tämän kuukauden vaivannut sellainen itsetutkiskelun paine, joka saattaa osin johtua uudesta elämäntilanteestani. Voit lukea siitä enemmän tästä postauksesta. Ajatukseni ovat hiukan selkiytyneet ja katsonkin tulevaisuutta jälleen valoisammin. Olen kiitollinen viime kuusta siihen, että minut on otettu uudessa työpaikassani niin hyvin vastaan.

Helmikuun luetut kirjat
Ahern, Cecilia - Yllätysvieras
Järvelä, Jari - Kosken kahta puolta
Moyes, Jojo - Kuinka painovoimaa uhmataan
Suhonen, Ville - Ompelijatar: Martta Koskisen kuolema ja elämä


Mitä maaliskuuhun tulee, voisin listata muutaman asian, jota odotan siltä erityisesti:

Savityökurssi. Paikallinen kansalaisopisto järjestää tässä kuussa saven valantakurssin, jossa pääsee tekemään savesta mitä mielii. Opiskelutunteja on yhteensä 18 ja ne jakautuvat kolmelle eri päivälle kahtena viikonloppuna. Kurssilla käytettävä savi on kuulemma uunin ja astianpesukoneen kestävää, joten siitä voi valmistaa astioita, mistä olen todella innoissani. Mielessäni pyöriikiin jo paljon, mitä haluaisin siitä tehdä.

Robin Hobbin Narri ja Näkijä-trilogian toinen osa ilmestyy suomennettuna. Olen ihastunut tähän sarjaan luettuani Hobbin ensimmäisen trilogian, Näkijän tarun. Hobb on kirjoittanut kolme erillistä trilogiaa, joiden tarinat nivoutuvat yhteen yhdeksi isoksi sarjaksi.

Valon määrä. Kevättä ja kesää kohti ollaan koko ajan matkalla ja valon määrä kasvaa hurjaa tahtia. Kyllä se on ihanaa, kun aurinko paistaa ja lämmittää!

Huvila ja Huussi- tv-sarja. Suosittu Huvila ja Huussi- tv-sarja tekee paluun ja sitä on odotettu! Sormet syyhyten odotan jo, että se alkaisi. Varmasti on jälleen luvassa mitä hienoimpia ja inspiroivimpia muutoksia.

2 kommenttia:

Kiitos viestistäsi!